Зустріч з
батьками на тему: « Підготовка дітей до школи».
Загадкове слово «школа» хвилює нас іще з раннього дитинства.
Одні сприймають школу як казкове місце,
куди потрапляють старші діти, і вже там вони перетворюються на чарівників, котрі все вміють і
все знають. Для інших — це заклад, куди мусить ходити старший брат чи сестра,
цілими днями трудяться над уроками.
Ваші діти сьогодні прийшли до школи. Їх
чекає знайомство з новою вчителькою, з новими друзями, а іноді і співбесіда. Часто у батьків виникає
питання, що ж повинна знати і уміти дитина до початку шкільного навчання і що
таке психологічна готовність до школи.
Психологічна підготовка дитини до школи
- це найважливіший етап, пройти яка дитина повинна під керівництвом батьків і
педагогів у дитячому саду. Від того, як підготовлена дитина до
школи, залежить все подальше навчання, а це 11 років важкої праці.
Що ж таке психологічна готовність до
навчання? Психологічна готовність
до абсолютно нового періоду в житті малюка формується не за півтора місяці
перед школою, а вимагає спеціальних зайнять впродовж усього підготовчого етапу.
Психологічна готовність до школи –
це необхідний рівень психічного розвитку дитини для того, щоб засвоїти шкільну
програму, спільно навчаючись в групі однолітків. Говорячи про готовність дитини
до школи, ми аналізуємо його фізіологічну, педагогічну і психологічну
підготовки.
Як відшукати «золоту серединку» й допомогти дитині
підійти до навчання максимально підготовленою,
але не відбити головного — бажання вчитися?
• Важливо
усвідомити: не потрібно заздалегідь виконувати програму першого класу. Треба
створити умови для загального розвитку дитини! Щоб успішно навчатися, потрібні
сили (фізична готовність). саме фізичний
розвиток — запорука успішного навчання дитини в школі. Фізична готовність — це перший крок до школи. Другий крок
- психологічна підготовка
дитини до навчання, що передбачає певний рівень розвитку інтелектуальної, емоційної, соціальної, вольової
сфер дитини. Саме особистісна та
соціальна готовність
дитини до навчання у школі
означає адекватність її поведінки у
соціальному середовищі, мати відповідні навички комунікації, бути відповідальною, наполегливою, відстоювати власні позиції, приймати рішення, орієнтуватись у просторі та часі, виявляти толерантність,
емпатію.
• Емоційна готовність. Шестирічна дитина дуже
емоційна. Почуття панують над усім її життям, додаючи йому особливого забарвлення. Коли близькі дорослі люблять дитину, добре
ставляться до неї, визнають її права, вона отримує емоційне
задоволення — почуття впевненості, захищеності. В цих умовах
розвивається життєрадісна, фізично та психічно активна дитина.
Емоційне благополуччя сприяє нормальному розвитку дитини. Саме в
умовах взаємної любові в сім'ї дитина починає вчитися любові
сама.
•
Серйозної уваги вимагає формування вольової готовності майбутнього першокласника. Адже його чекає напружена праця, він має робити не
тільки те, що йому хочеться, а й те, що від нього
вимагатимуть учитель, школа. А це непросто. Дитина мусить докласти великих зусиль, аби навчитися керувати своєю
поведінкою, своєю розумовою діяльністю — увагою, мисленням,
пам'яттю, а також оцінити результат своєї вольової дії (доводити справу до кінця,
виконувати доручення, правильно ставитися до критики,
поводитись у колективі, як
удома
• Інтелектуальна готовність. Надзвичайно, важливо, аби ще до школи дитина була інтелектуально розвиненою. Інтелектуальна готовність
забазпечується оволодінням найпростішими формами мислення, мислительними
операціями (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення), формуванням довільної
пам’яті і уваги, розвитком допитливості, ініціативи, самостійності, уміння
логічно мислити; виробленням умінь і навичок навчальної діяльності (планувати
роботу, організовувати робоче місце, працювати в певному темпі, передбачувати
результат роботи, оцінювати його). Розумова готовність дитини до школи
передбачає також вміння слухати дорослого і сприймати його вказівки, керуватися
ними під час виконання завдання, усвідомлювати необхідність запитати, якщо
завдання незрозуміле, оцінювати свою роботу, досягати бажаних результатів.
Пам'ятка батькам майбутніх першокласників
•
Не залякуйте дитину школою!
•
Щоб дитина хотіла йти в школу, в її
голові повинно скластися позитивний,
теплий образ.
•
Розкажіть їй про ваше шкільне дитинство, згадайте де
кілька веселих історій. Покажіть шкільні фото і розкажіть про ваше шкільне
життя і однокласників. Розповідайте якомога більше і конкретніше про шкільні
звичаї і правила.
•
Пограйте в школу(ви - вчитель,
дитина і м'які іграшки - учні), а в грі задійте шкільну атрибутику: портфель,
зошити, ручки.
І навіть якщо Ви вважаєте, що не всі наведені вміння та якості притаманні
вашій дитині, не потрібно впадати у паніку і думати, що Вашого першокласника
очікують тільки труднощі, невдачі і проблеми. Але,
у той же час, не можна сподіватися, що вміння вчитися прийде до дитини саме по
собі. Без підтримки і зацікавленості батьків воно буде формуватися довго і
складно. Тому так важливі взаєморозуміння, співпраця і довіра між школою і
сім’єю. У нас з Вами спільна мета і спільне завдання: зробити так, щоб наші
діти виросли розумними, добрими, вихованими
людьми. І це стане дійсністю, якщо ми будемо працювати разом, підтримуючи один
одного.
Мета: надати можливість учасникам усвідомити власну
реалізацію життєвих цілей.
Перш ніж приступити безпосередньо до
виконання даної вправи, вам необхідно об’єднатися в групи й намалювати
будинок , який допоможе досягнути успіхів у навчанні.
Деталі малюнка:
Дах – мета , яку ставити перед собою
під час навчання.
Стіни – завдання , вирішивши,
які можна досягти мети.
Стежка – якими методами і способами
можна досягти.
Будяки й каміння – це бар’єри, які
заважають вам досягнути мети.
Підсумок: Вправа «Браслет».
Немає коментарів:
Дописати коментар