Адаптація. Зміни у шкільному житті п’ятикласників.
П’ятикласники адаптуються до нових умов навчання так
само складно, як і під час вступу до школи. Особливі труднощі в адаптації
переживають ті учні, які до п’ятого класу перейшли з іншої школи, а
інколи — з іншого населеного пункту.
Отже,
серйозними випробуваннями для психіки учня п’ятого класу є:
- різка
зміна умов навчання
- розмаїтість
і якісне ускладнення вимог, що висувають перед учнем різні
вчителі-«предметники»
- зміна
позиції старшого учня у початковій школі на наймолодшого в основній.
Більшість учнів переживають перехід із початкової
школи до основної як важливий крок у своєму житті. Поява декількох
учителів-«предметників» із різними вимогами, характерами, стилем викладання є
для них очевидним показником дорослішання. Дехто з учнів п’ятого класу
усвідомлює своє нове становище як шанс заново почати шкільне життя,
налагодити стосунки з учителями. Ці учні з гордістю розповідають батькам,
родичам і друзям про свої успіхи в школі.
Умови, що змінилися з
переходом учнів до основної школи, характеризуються високим рівнем вимог до:
ü інтелектуального й особистісного
розвитку учнів
ü ступеня сформованості знань, умінь і
навичок.
Після переходу до основної школи в житті учнів
відбулися такі зміни:
Ø
збільшився
обсяг і кількість навчальних предметів
Ø
посилилося
значення багатопредметного навчання
Øрозширилося
коло вчителів-«предметників», з якими учні мають систематично спілкуватися
Ø
на зміну
першій учительці прийшов класний керівник
Ø
відбувся перехід
на кабінетну систему навчання.
Для учнів у цей період характерні, зазвичай:
ü
низька
організованість
ü
неуважність
і недисциплінованість на уроках
ü
зниження
інтересу до навчання і його результатів
ü
зниження
самооцінки
ü
високий
рівень тривожності.
Наслідки:
ü У адаптаційний період діти можуть стати більш тривожними, боязкими
або, навпаки, «розв'язаними», надмірно гучними, метушливими.
ü Відбувається зниження працездатності, діти можуть стати
забудькуватими, неорганізованими, іноді порушується сон, апетит.
Ознаки
успішної адаптації:
ü задоволеність дитини процесом навчання;
ü дитина легко справляється з програмою;
ü ступінь самостійності дитини при виконанні нею навчальних
завдань, готовність вдатися до допомоги дорослого лише ПІСЛЯ спроб виконати
завдання самому;
ü задоволеність міжособистісними стосунками з однокласниками
і вчителем.
Дякую за актуальну інформацію. Як показує практика, більшість дітей переживають перехід із початкової школи в основну, як важливий крок у своєму житті. Тому ми всі маємо докласти зусиль, щоб полегшити учням цей процес.
ВідповістиВидалитиДякую за інформацію. Для мене, як класного керівника 5-го класу, є цікаві поради та допомога. Використовуючи їх, можна допомогти легше адаптуватися дітям у 5 класі.
ВідповістиВидалитиАктуальна і цінна інформація!
ВідповістиВидалитиДякую. Інформація важлива, виділено важливі моменти
ВідповістиВидалитиДякуємо за корисну інформацію. Актуально. Будемо слідувати вашим порадам.
ВідповістиВидалити