Головна сторінка

Адаптація. Зміни у шкільному житті п’ятикласників.

     


Під час переходу учнів із початкової до основної школи у них значно зростає нервово-психічне напруження та напруження серцево-судинної системи. Тому в перші дні навчання у п’ятому класі в учнів спостерігається низький рівень працездатності, уваги.

П’ятикласники адаптуються до нових умов навчання так само складно, як і під час вступу до школи. Особливі труднощі в адаптації переживають ті учні, які до п’ятого класу перейшли з іншої школи, а інколи — з іншого населеного пункту.

Отже, серйозними випробуваннями для психіки учня п’ятого класу є:

  • різка зміна умов навчання
  • розмаїтість і якісне ускладнення вимог, що висувають перед учнем різні вчителі-«предметники»
  • зміна позиції старшого учня у початковій школі на наймолодшого в основній.

Більшість учнів переживають перехід із початкової школи до основної як важливий крок у своєму житті. Поява декількох учителів-«предметників» із різними вимогами, характерами, стилем викладання є для них очевидним показником дорослішання. Дехто з учнів п’ятого класу усвідомлює своє нове становище як шанс заново почати шкільне життя, налагодити стосунки з учителями. Ці учні з гордістю розповідають батькам, родичам і друзям про свої успіхи в школі.

Умови, що змінилися з переходом учнів до основної школи, характеризуються високим рівнем вимог до:

ü  інтелектуального й особистісного розвитку учнів

ü  ступеня сформованості знань, умінь і навичок.

Після переходу до основної школи в житті учнів відбулися такі зміни:

Ø  збільшився обсяг і кількість навчальних предметів

Ø  посилилося значення багатопредметного навчання

Øрозширилося коло вчителів-«предметників», з якими учні мають систематично спілкуватися

Ø  на зміну першій учительці прийшов класний керівник

Ø  відбувся перехід на кабінетну систему навчання.


Для учнів у цей період характерні, зазвичай:

ü  низька організованість

ü  неуважність і недисциплінованість на уроках

ü  зниження інтересу до навчання і його результатів

ü  зниження самооцінки

ü  високий рівень тривожності.

      Наслідки:


ü  У адаптаційний період діти можуть стати більш тривожними, боязкими або, навпаки, «розв'язаними», надмірно гучними, метушливими. 

ü  Відбувається зниження працездатності, діти можуть стати забудькуватими, неорганізованими, іноді порушується сон, апетит.

 

       Ознаки успішної адаптації:


ü   задоволеність дитини процесом навчання;

ü   дитина легко справляється з програмою;

ü  ступінь самостійності дитини при виконанні нею навчальних завдань, готовність вдатися до допомоги дорослого лише ПІСЛЯ спроб виконати завдання самому;

ü   задоволеність міжособистісними стосунками з однокласниками і вчителем.


 



5 коментарів:

  1. Дякую за актуальну інформацію. Як показує практика, більшість дітей переживають перехід із початкової школи в основну, як важливий крок у своєму житті. Тому ми всі маємо докласти зусиль, щоб полегшити учням цей процес.

    ВідповістиВидалити
  2. Дякую за інформацію. Для мене, як класного керівника 5-го класу, є цікаві поради та допомога. Використовуючи їх, можна допомогти легше адаптуватися дітям у 5 класі.

    ВідповістиВидалити
  3. Актуальна і цінна інформація!

    ВідповістиВидалити
  4. Дякую. Інформація важлива, виділено важливі моменти

    ВідповістиВидалити
  5. Дякуємо за корисну інформацію. Актуально. Будемо слідувати вашим порадам.

    ВідповістиВидалити